regn=bakdag

idag när jag vaknade (väcktes...av pappa..  vaknar naturligtvis inte av mig själv klockan halv 7 i vanliga fall....) så verkligen SPÖregnade det ute. motbjudande tanke att ens kolla ut genom fönstret. och i det där vädret skulle jag gå ut!? nästan på direkten. va redan försenad till jobbet  men ville verkligen inget hellre än att ligga kvar i sängen och bara höra regnet smattra på rutan. det är lagom avstånd :)  men nej.. fortfarande varm och mysig med sovränder på kinden sprang jag iväg genom stan till jobbet med stövlar, regnjacka och paraply i högsta hugg.. vacker syn. brrr..
väl på jobbet så va väl allt som vanligt. va lite övertrött och råkade prata engelska med några svenskar och hälla kaffe på golvet.. bland annat.. men vad är det om tusen år :)
lunchade med pappa och carina på hotellet och sedan gick jag hem.
väl hemma så började jag och steffi baka! mums.. ;)
jag är ju något av en bakare och slog till på "äppelkaka a lá Malin" medans steffi bakade chokladrutor.. hon gillar inte äppelkaka.. men det gör ju inget :D mer till mig!
så nu har jag precis tagit ur mitt mästerverk ur ugnen.. stod och betraktade det aldeless nyss. :) så perfekt gräddad, bakad med kärlek och omsorg och finaste varor från ica. min lilla aldeless egna äppelkaka.. helt varm och god. :) hah..

okej.. på lördag kommer jag hem :) lugn och ro så länge det varar till alla. PUSSS


image95 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback